ناودانی در تبریز           فروش ناودانی در تبریز

UPN ، UNP و یا ناودانی یکی از مقاطع پرکاربرد در ساختمان سازی و صنعت می باشد. به ناودانی U-Channel (کانال U شکل) نیز می گویند. رایج ترین نوع UPN، ناودانی از جنس فولاد ساختمانی می باشد و به آن آهن ناودانی گفته می شود.

UPN ، UNP و یا ناودانی یکی از مقاطع پرکاربرد در ساختمان سازی و صنعت می باشد. به ناودانی U-Channel (کانال U شکل) نیز می گویند. رایج ترین نوع UPN، ناودانی از جنس فولاد ساختمانی می باشد و به آن آهن ناودانی گفته می شود. برای ابعادِ ناودانی استاندارد ویژه ای وجود دارد. با توجه به اینکه نبشی و ناودانی و همچنین تیرآهن و ناودانی همیشه در کنار هم ذکر می شوند، استاندارد های مشترکی نیز در این محصولات مورد استناد قرار می گیرد. قیمت ناودانی آهنی بستگی به روش تولید ناودانی دارد. قیمت ناودانی پرسی تابع قیمت ورق سیاه ، ورق روغنی و ورق گالوانیزه می باشد. همچنین قیمت ناودانی فابریک تحت تاثیر قیمت روز آهن می باشد. ناودانی از نقطه نظر روش تولید به دو دسته پرسی و فابریک مجزا می گردد. روش تولید ناودانی پرسی با استفاده دستگاه قالب می باشد. ورق آهن با ضخامت های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و ناودانی در تبریز با عبور از خط تولید، طی فرآیند شکل دهی سرد، به شکل ناودانی در می آید. بسته به شرایط  و محیط مصرف با دستگاه گیوتین به اندازه ی دلخواه برش و در صورت نیاز با دستگاه خم شکل دهی و فرم دهی می گردد. ناودانی فابریک به صورت نورد گرم از ابتدا به شکل مورد نظر تولید می گردد.

ناودانی در تبریز

فروش ناودانی در تبریز به دو صورت 6 متری و 12 متری به بازار عرضه می گردد که یک سری سایزها فقط 6 متری تولید یکسری سایزها 6 و 12 متری تولید و یکسری هم فقط 12 متری تولید می شوند.ناودانی درتبریز

فروش ناودانی در تبریزناودانی به دو نوع در بازار ایران به صورت رایج عرضه می گردد یک اروپایی که از لحاظ شکلی شکیل تر و از لحاظ وزنی سبک تر می باشد و دوم ناودانی تولید داخل کشور. یکی از تولید کنندگان ناودانی در کشور کارخانه شکفته مشهد می باشد.

عبارت یو پی ان، برای ناودانی از کلمات زیر شکل گرفته است:

UPN: U-Shaped, Profile, Normal Section

ناودانی در تبریز به همین دلیل در متون فارسی و لاتین، عبارت یو ان پی نیز به معنی ناودانی به کار رفته است. همچنین این پروفایل را در بعضی از متون با عبارت UPE نشان می دهند که همانند عبارت UPN بوده تنها E نشان دهنده ی مرجع استاندارد اروپایی European می باشد.

 

برش لیزری فلزات

برش لیزری سام