برش لیزری فلزات

برش لیزری فلزات  یک فناوری است که از لیزر برای برش مواد استفاده می کند. در حالی که به طور معمول توسط مدارس،مشاغل کوچک و سرگرمی ها، برش لیزری توسط هدایت خروجی لیزر پرقدرت معمولا از طریق اپتیک مورد ستفاده و برای تولید صنعتی برنامه های کاربردی، آن را نیز شروع به استفاده میکند. نوری لیزر و CNCرایانه کنترل عددی) برای کارگردانی استفاده می شود. لیزر تجاری برای برش مواد برای پیروی از یک سیستم کنترل حرکت CNC یا G- کد الگویی که باید برش داده شود روی مواد استفاده می کند. لیزر متمرکز پرتو به سمت مواد هدایت می شود ، که سپس یا ذوب می شود ، می سوزاند ، تبخیر می شود ، یا با یک جت گاز منفجر می شود ، یا با لبه ای با سطح عالی و با کیفیت بالا  می رود.

تاریخچه

در سال 1965 ، اولین برش لیزری تولید دستگاه برای سوراخ کردن سوراخ ها استفاده شد. این کار توسط مهندسی برق غربی مرکز تحقیقات انجام پذیرفت. در سال 1967 ، انگلیسی ها جت اکسیژن پیشگام با لیزر برش فلزات را کشف کردند. در اوایل دهه 1970 ، این فناوری در مرحله تولید قرار گرفت. برش تیتانیوم برای هوافضا و برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار میگرفت. در همان زمان CO2 لیزرها برای برش غیر فلزات سازگار بودند ، مانند منسوجات ، زیرا ، در آن زمان ، CO2 برش ها به اندازه کافی قدرتمند نبودند .

روند

تحریک مواد لیزینگ توسط پرتو لیزر الکتریکی تخلیه یا لامپ ها را در داخل بسته نگه دارید ،همانطور که مواد لیزینگ است تحریک می شود ، پرتو منعکس می شود.  داخلی با استفاده از یک آینه جزئی ، تا زمانی که به انرژی کافی برسد فرار به عنوان یک جریان از تک رنگ نور منسجم آینه ها یا فیبر نوری هستند به طور معمول برای هدایت نور منسجم استفاده می شود. به یک لنز ، که نور را در آن متمرکز می کند منطقه کار میگویند، که باریکترین قسمت از پرتوهای متمرکز معمولاً کمتر از است .0.0125 اینچ (0.32 میلی متر). قطر بسته به ضخامت مواد ، عرض به اندازه 0.004 اینچ (0.10 میلی متر) امکان پذیر است. به منظور اینکه قادر به برش لیزری فلزات از جایی است به غیر از لبه  برش لیزری فلزات ، سوراخ انجام می شود قبل از هر برش معمولاً سوراخ کردن شامل یک پرتوی لیزر پالس با قدرت بالا است که به آرامی سوراخ در می کند. مواد فولاد ضد زنگ ، حدود 5 تا 15 ثانیه طول می کشد با ضخامت 0.5 اینچ (13 میلی متر) .
پرتوهای موازی نور منسجم از منبع لیزر اغلب در محدوده قرار می گیرد. قطر این تیر به طور معمول بین 0.06-0.08 اینچ (1.5-2.0 میلی متر) است. متمرکز و شدت یافته توسط یک لنز یا یک آینه به یک نقطه بسیار کوچک در حدود 0.001 اینچ (0.025 میلی متر) برای ایجاد  پرتو لیزر شدید برای به دست آوردن صاف ترین پایان ممکن در طول برش کانتور ، جهت پرتو قطبش باید همانطور که می چرخد ​​چرخانده شود. در اطراف حاشیه یک کانتور قطعه کار برای برش ورق فلز فاصله کانونی معمولاً 1.5-3 اینچ است (38–76 میلی متر)وجود دارد.
مزایای برش لیزر برش مکانیکیایت که  آسان تر است. محل کار و کاهش آلودگی قطعه کار (از آنجا که هیچ برشی وجود ندارد) لبه ای که می تواند آلوده شود توسط مواد یا آلوده کردن مواد از آنجا که ممکن استدرطول روند پوشاندن دقت بیشتر باشد. همچنین احتمال کاهش یافته نیز وجود دارد از تاباندن موادی که بریده می شوند ، از آنجا که سیستم های لیزر دارای منطقه ای با خاصیت خاص heata هستند. برخی از مواد نیز هستند برش لیزری فلزات دادن بسیار دشوار یا غیرممکن است .

برش لیزری فلزات

برش لیزری در ارومیه

مزایای استفاده از برش پلاسما

در صورت دقیق تر و استفاده از انرژی کمتری برای برش ورق فلز؛ با این حالکه ، بیشتر لیزرهای صنعتی نمی توانند از بین بروند؛ضخامت فلز بیشتر است. دستگاه های جدید لیزر که در قدرت بالاتر (6000 وات ، بر عکس) با دستگاههای برش اولیه لیزر ‘1500 رتبه بندی وات) به پلاسما نزدیک می شوند ؛ ماشین آلات در توانایی خود برای برش دادن مواد ضخیم هستند، اما هزینه سرمایه چنین ماشین آلات بسیار بالاتر از آن است، دستگاه های برش پلاسما قادر به برش مواد ضخیم مانند صفحه فولادی هستند. برش لیزری فلزات

انواع

سه نوع اصلی برش لیزری فلزات استفاده می شود؛  در برش لیزری CO2 لیزر مناسب است برای برش ، خسته کننده و حکاکی نئودیمیوم (Nd) و نئودیمیوم اتریم-آلومینیوم گارنت…
لیزرها از نظر سبک یکسان هستند و فقط متفاوت هستند؛ در برنامه Nd برای خسته کننده استفاده می شود انرژی بالا اما تکرار کم است و ضروری. در آنجا از لیزر Nd: YAG استفاده می شود قدرت بسیار بالایی مورد نیاز است و حکاکی CO2 و Nd / Nd: YAG برای جوشکاری می توان از لیزرها استفاده کرد.

CO2 لیزرها معمولاً توسط “پمپ” ایجاد می شوند. عبور جریان از طریق مخلوط گاز (DC-excited) یا با استفاده از فرکانس رادیویی انرژی برانگیخته شدندRF.  روش جدیدتر و محبوب تر شده است. از آنجا که طرح های DC نیاز به الکترود دارند در داخل حفره ، آنها می توانند روبرو شوند ، فرسایش الکترود و آبکاری مواد الکترود روی ظروف شیشه ای و اپتیک انجام میگیرد.
از آنجا که تشدید کننده های رادیویی خارجی دارند الکترودهای آن مستعد نیستند.چالش ها و مسائلCO2 برای لیزرها استفاده می شود. برش صنعتی بسیاری از مواد از جمله تیتانیوم ، فولاد ضد زنگ ، خفیف فولاد ، آلومینیوم ، پلاستیک ، چوب ، چوب مهندسی شده ، موم ، پارچه ، و کاغذ. در اصل از لیزرهای YAG استفاده می شود.
علاوه بر منبع تغذیه ، نوع جریان گاز می تواند بر عملکرد خوب تأثیر بگذارد. انواع CO2 متداول برش لیزری فلزات ها شامل جریان محوری سریع ، جریان محوری آهسته ، جریان عرضی ، و دال. در محوری سریع تشدید کننده جریان ، مخلوط کربن است دی اکسید ، هلیوم و نیتروژن در گردش با سرعت بالا توسط توربین یا دمنده است. لیزرهای جریان عرضی، گاز را به گردش در می آورند. با سرعت پایین مخلوط کنید ، نیاز به یک دمنده ساده تر دال یا انتشار سرد شده است. رزوناتورها دارای یک میدان گازی استاتیک هستند نیازی به فشار و ظروف شیشه ای نیست ، منجر به پس انداز در جایگزینی توربین و ظروف شیشه ای میشود.

ژنراتور برش لیزری فلزات و اپتیک خارجی (از جمله لنزهای فوکوس) به خنک شدن احتیاج دارند.  بسته به اندازه سیستم و پیکربندی ، گرمای ضایعات ممکن است توسط خنک کننده یا مستقیماً به هوا منتقل می شود. آب خنک کننده ای است که معمولاً استفاده می شود ، معمولاً از طریق چیلر یا سیستم انتقال حرارت مورد استفاده قرار میگیرند.

ریزگرد لیزری با هدایت آب جت است. لیزر که در آن یک پرتو لیزر پالس شده است در یک جت آب کم فشار همراه است. این مورد برای انجام برش لیزر استفاده می شود . عملکرد در حالی که با استفاده از آب جت به پرتوی لیزر را ، دقیقاً مانند آن ، راهنمایی کنید فیبر نوری از طریق کل داخلی بازتاب مزایای این کار این است که آب نیز زباله ها را از بین می برد و مواد را خنک می کند. اضافی مزایای استفاده از لیزر “خشک” سنتی برش با سرعت های بالا ، موازی است برش ، و برش همه کاره.

لیزرهای فیبر نوعی لیزر حالت جامد است این فلز به سرعت در حال رشد است صنعت برش برخلاف CO2 فیبر فن آوری با استفاده از یک محیط سود جامد ، به عنوان یک گاز یا مایع مخالف است. بذر لیزر ”پرتو لیزر را تولید می کند و هست ؛ سپس درون یک فیبر شیشه تقویت میشود. با یک طول موج تنها 1.064 نانومتر است لیزرهای فیبر بسیار کمی تولید می کنند اندازه نقطه (حداکثر 100 برابر کوچکتر) در مقایسه با CO2 ) برای ساختن برش مواد فلزی بازتابنده آن ایده آل است. این هست یکی از مهمترین مزایای فیبر در مقایسه با CO2 در برش لیزری فلزات است.

مزایای برش لیزری فلزات فیبر شامل موارد زیر است:
زمان پردازش سریع.

کاهش مصرف و صورتحساب انرژی – به دلیل کارایی بیشتر

قابلیت اطمینان و کارایی بیشتر – خیر اپتیک برای تنظیم یا تراز کردن و بدون لامپ جایگزین کردن حداقل نگهداری

. بهره وری بالاتر

 عملکرد پایین تر هزینه ها بازده بیشتری را به سرمایه گذاری شما ارائه می دهند.

 

مواد و روش ها

روشهای مختلف زیادی در برش با استفاده از لیزرها وجود دارد ، با انواع مختلف مورد استفاده برای برش مواد مختلف. بعضی از روش های تبخیر ، ذوب و فشار ، ذوب شدن ضربه و سوختن ، استرس گرمایی مواد و روش ها ترک خوردن ، نوشتن ، برش سرد تثبیت شده است.

 

جهت سفارش و ارسال به سراسر کشور با ما در تماس باشید

۰۹۱۴۴۰۹۳۶۷۰

تماس با ما

برش لیزری فلزات در تبریز