برشکاری در تبریز   برشکاری ورق در تبریز

ورق فلزی، فلزی است که توسط فرآیند صنعتی به قطعات نازک و صاف تبدیل می شود. ورق فلزی یکی از اساسی ترین اشکال مورد استفاده در فلزکاری می باشد که  برش داده می شود و به اشکال مختلف خم میشود. تعداد بیشماری اشیاء روزمره از ورق فلز ساخته می شوند که  ضخامت های ان متفاوت است به طور قابل ملاحظه ای ورق های بسیار نازک هستند ، فویل یا برگ در نظر گرفته می شود ، و قطعات ضخیم تر نیز موجود می باشد.

در بیشتر جهان ، ضخامت فلزبه طور مداوم در ایالات متحده ، ضخامت ورق فلز معمولاً توسط دستگاه مشخص می شود اندازه گیری سنتی ، غیر خطی معروف به عنوان سنجش تعداد سنج بزرگتر است ، این فلز نازک تر معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد ورق های فلزی از 30 گیگابایت تا حدود 7 سنج. سنج بین فلزات آهنی (مبتنی بر آهن) و فلزات غیر آهنی مانند آلومینیوم یا فلز مس است. برای مثال ضخامت مس اندازه گیری در اونس ، نماینده وزن مس موجود در منطقه یک پا مربع قطعات تولید شده از ورق فلزی باید یکنواختگی را حفظ کند ..

بسیاری از فلزات مختلف وجود دارد که می توانند با ورق ساخته شود. مانند آلومینیوم ، برنج ، مس ، فولاد ، قلع ، نیکل ، و تیتانیوم. برای مصارف تزئینی ، برخی فلزات مهم شامل نقره ، طلا ، و پلاتین (فلز ورق پلاتین نیز هست) به عنوان یک کاتالیزور استفاده می شود.

در خودرو و اجساد کامیون ، بدنه هواپیما و بال ، میزهای پزشکی ، سقف ساختمانها (معماری) ، و بسیاری دیگر برنامه های کاربردی. ورق فلز از آهن و غیره مواد با نفوذ پذیری مغناطیسی بالا ، همچنین به عنوان هسته های فولادی چند لایه شناخته شده است برنامه های کاربردی در ترانسفورماتورها و برقی ماشین آلات از نظر تاریخی ، استفاده مهم از ورق فلزی در زره پوش بشقاب پوشیده شده بود سواره نظام و ورق فلز همچنان ادامه دارد.

تاریخچه برشکاری در تبریز

ورق های فلزی دست ساز بوده است از زمان های قدیم برای معماری استفاده می شده است اهداف آسیاب نورد آب فرآیند دستی را در اواخر قرن 17 جایگزین کرد. روند صاف کردن ورق های فلزی به آهن بزرگ چرخشی احتیاج داشتند سیلندرهایی که قطعات فلزی را به داخل فشار می دهند ورق فلزات مناسب برای این بودند سرب ، مس ، روی ، آهن و فولاد. قلع اغلب برای پوشاندن آهن و فولاد استفاده می شود . این ورق فلزی با روکش قلع نامیده می شود”tinplate.”  فلزات ورق در ایالات متحده در دهه 1870 ، مورد استفاده قرار گرفت سقف زونا ، تزئینی سقف ها ، و نمای بیرونی. ورق فلزسقف ها فقط به عنوان “قلع” معروف بودند. صنعت برش ورق فلزی در تبریز شروع به فروپاشی کرد. با این حال ، برخی از شرکت های آمریکایی ، مانند W.F. شرکت نورمن ، قادر به ماندن در تجارت با ساختن بودند سایر محصولات تا زمان حفظ تاریخی پروژه ها به احیای زینتی کمک کرده اند.

مواد برشکاری در تبریز

 

فولاد ضد زنگ

درجه 304 رایج ترین سه درجه خوردگی خوبی را ارائه می دهد مقاومت در عین حفظ شکل پذیری جوشکاری پایان های موجود 2B هستند ، شماره 3 و 4 درجه 303 در دسترس نیست. درجه 316 دارای خوردگی بیشتری است مقاومت و قدرت در بالا دما از 304 درجه است مورد استفاده برای پمپ ها ، دریچه ها ، مواد شیمیایی و تجهیزات و برنامه های دریایی. پایان های موجود # 2B ، # 3 و # 4 است. گرید 410 یک ضد زنگ قابل درمان با گرما است ، اما خوردگی کمتری دارد. معمولاً در کارد و چنگال استفاده می شود. تنها پایان موجود کسل کننده است. درجه 430 درجه محبوب ، کم هزینه است جایگزین برای نمرات سری 300. هنگامی که مقاومت در برابر خوردگی زیاد نباشدبه عنوان یک معیار اصلی استفاده می شود. درجه مشترک برای محصولات لوازم خانگی ، اغلب با یک برس انجام میگیرد.

آلومینیوم

آلومینیوم به انگلیسی ، همچنین یک فلز محبوب است که در فلز مورد استفاده قرار می گیرد به دلیل انعطاف پذیری ، طیف گسترده ای از گزینه ها ، اثربخشی هزینه و سایر خواص .. چهار درجه معمول آلومینیوم موجود به عنوان ورق های 1100-H14 ، 3003-H14 ، 5052-H32 و 6061-T6. [5] [7] درجه 1100-H14 از نظر تجاری خالص است. آلومینیوم ، بسیار شیمیایی ودربرابر آب و هوا مقاوم است. به اندازه کافی برای عمق قابل انعطاف است ؛ طراحی و جوشکاری ، اما قدرت استحکام کم است.این ماده معمولاً در مواد شیمیایی استفاده می شود. تجهیزات پردازش ، بازتابنده های نور، و جواهر سازی. درجه 3003-H14 از 1100 قوی تر است ، ضمن حفظ همان شکل پذیری و کم هزینه مقاوم در برابر خوردگی و قابل جوشکاری این اغلب در تمبرها استفاده می شود ، قطعات چرخان و کشیده شده ، صندوق های پستی ، کابینت برش ورق در تبریز ، مخازن و پره های فن. مشترک برنامه های کاربردی شامل شاسی الکترونیکی ، مخازن و مخازن تحت فشار گرید 6061-T6 یک گرما درمانی رایج است آلیاژ ساختاری آلومینیوم، قابل جوش است ، مقاوم در برابر خوردگی و قوی تر از 5052 ، اما به اندازه شکل پذیر نیست. برخی استحکام خودرا هنگام جوشکاری ازدست میدهند.  در ساختارهای مدرن هواپیما مورد استفاده قرارمیگیرد.

 

برشکاری ورق در تبریز

برنج

برشکاری ورق در تبریز

برنج آلیاژ مس است ، که به طور گسترده ای وجود دارد که به عنوان ورق فلزی استفاده می شود. مقاومت در برابر خوردگی و.. شکل پذیری در مقایسه با مس ضمن حفظ رسانایی خود در هیدروفرمینگ ورق ، تغییر در خصوصیات سیم پیچ ورق ورودی مشکل رایج برای تشکیل فرآیند ، به خصوص با مواد برای خودرو برنامه های کاربردی به وجود می آید. حتی اگر برگه ورودی سیم پیچ ممکن است مشخصات آزمون کششی را برآورده کند ، برش ورق در تبریز میزان رد بالا اغلب مشاهده می شود . بنابراین یک نیاز شدید وجود دارد که روش تبعیض آمیز برای آزمایش شکل پذیری مواد ورق ورودی تست برآمدگی ورق هیدرولیک biaxial را تقلید می کند. شرایط تغییر شکل که معمولاً در آن دیده می شود عملیات تولید برای تشکیل منحنی های محدود مواد آلومینیوم ، فولاد خفیف و برنج هست. تجزیه و تحلیل نظری توسط استخراج معادلات حاکم برای تعیین استرس و فشار معادل آن بر اساس میزان زیاد به کروی باشد و معیار عملکرد Tresca با قانون جریان مرتبط برای آزمایش شبکه تجزیه و تحلیل شبکه استفاده شده است.

 

انواع برش CNC

برش لیزری در ارومیه