قوطی در تبریز

فروش قوطی در تبریز

برش لیزری چیست؟

برش لیزری فرایندی است که از لیزر برای برش مواد متفاوت برای هردو کاربردهای صنعتی و هنری تر مانند تراشکاری etching استفاده می کند.

 

برش لیزری چگونه کار می کند؟

برش لیزری از لیزر پرقدرتی استفاده می کند که ازطریق نور و کنترل عددی کامپیوتری هدایت می شود. مشخصا، فرایند سیستم کنترل حرکتی را بکار می بندد که از CNC یا کد G الگویی تبعیت می کند که روی ماده برش داده می شود. اشعه لیزر هدف می سوزد، ذوب می شود، تبخیر شده یا توسط جت گازی پراکنده می شود تا سطح پرداخت با کیفیت بالا به جای بگذارد.

پرتو لیزر با تحریک مواد لیزر از طریق تخلیه الکتریکی یا لامپ های داخل یک ظرف بسته ایجاد می شود. ماده لیزری با انعکاس درونی از طریق یک آینه جزئی تقویت می شود تا زمانی که انرژی آن برای فرار به عنوان جریانی از نور تک رنگ منسجم کافی باشد. این نور توسط آینه ها یا فیبر نوری در محل کار متمرکز می شود که پرتو را از طریق عدسی هدایت می کند که آن را تشدید می کند.

در باریک‌ترین نقطه، قطر پرتو لیزر معمولاً کمتر از 0.0125 اینچ (0.32 میلی‌متر) است، اما پهنای پوسته به اندازه 0.004 اینچ (0.10 میلی‌متر) بسته به ضخامت مواد ممکن است.

در جایی که فرآیند برش لیزری باید در جایی غیر از لبه مواد شروع شود، از فرآیند سوراخ‌کاری استفاده می‌شود که به موجب آن یک لیزر پالسی با قدرت بالا، سوراخی در مواد ایجاد می‌کند، برای مثال 5 تا 15 ثانیه طول می‌کشد تا از طریق یک ورق فولادی ضد زنگ 0.5 اینچی(13 میلی متر) سوزانده شود.

انواع برش لیزری

(قوطی تبریز)

این فرآیند را می توان به سه تکنیک اصلی تقسیم کرد – لیزر CO2 (برای برش، حفاری و حکاکی)، و نئودیمیم (Nd) و نئودیمیم ایتریم-آلومینیوم-گارنت (Nd:YAG) که از نظر سبک یکسان هستند، با Nd برای حفاری با انرژی بالا، حفاری با تکرار کم و Nd:YAG برای حفاری و حکاکی با قدرت بسیار بالا استفاده می شود.همه انواع لیزرها می توانند برای لحیم کاری استفاده شوند.

لیزرهای CO2 شامل عبور جریان از یک مخلوط گاز (-انگیخته شده DC) یا، به طور رایج این روزها، با استفاده از تکنیک جدیدتر انرژی فرکانس رادیویی(انگیخته شده RF) است. روش RF دارای الکترودهای خارجی است و در نتیجه از مشکلات مربوط به فرسایش الکترود و آبکاری مواد الکترود روی ظروف شیشه ای و اپتیک که می تواند با DC رخ دهد، که از الکترود در داخل حفره استفاده می کند، جلوگیری می کند.

عامل دیگری که می تواند برعملکرد لیزر اثر گذارد نوع جریان گاز می باشد. انواع معمول لیزر CO2 شامل جریان محوری سریع،جریان عبوری و ورقه ای هستند. جریان سریع محوری از ترکیبی از دی اکسیدکربن،هلیوم و نیتروژن جمع شده در شتاب بالا توسط توربین یا دمنده استفاده می کند. لیزرهای جریان عرضی از یک دمنده ساده برای گردش مخلوط گاز با سرعت کمتر استفاده می کنند، در حالی که تشدید کننده های ورقه ای یا انتشار از یک میدان گاز ساکن استفاده می کنند که نیازی به فشار یا ظروف شیشه ای ندارد.

تکنیکهای متفاوتی هم برای خنک سازی ژنراتور لیزری و اپتیک خارجی با توجه به اندازه و تنظیمات سیستم مورد استفاده قرار می گیرند. گرمای هدر رفته می تواند مستقیما به هوا منتقل شود اما خنک کننده ای بطور معمول استفاده می شود. آب خنک کننده غالب است که اغلب از طریق انتقال گرما یا سیستم خنک کننده جریان می یابد.

نمونه ای از پردازشگر لیزر آب خنک شده سیستم میکروجت لیزری است که با پرتو لیزر ضربه ای بهمراه موتور آبی فشار پایین جفت می شود تا اشعه را بهمان شیوه فیبر نوری هدایت کند. همچنین آب مزیت حذف زایدات و خنک کردن ماده را ارائه می دهد، درحالیکه سایر مزایا نسبت به برش لیزری خشک شامل سرعتهای قطعه بندی بالا،بریدگی موازی و برش همه جهته هستند.

لیزرهای فیبر در صنعت برش فلز نیز محبوبیت زیادی پیدا می کنند. این فناوری به جای مایع یا گاز از یک محیط جامد بهره می برد. لیزر در یک فیبر شیشه ای تقویت می شود تا اندازه نقطه بسیار کوچکتری نسبت به روش های CO2 ایجاد کند که آن را برای برش فلزات بازتابنده ایده آل می کند.

فلز (فروش قوطی تبریز)

 

قوطی تبریز

فلز برش دهنده یکی از معمولترین کاربردهای برش لیزری است و بروی موادی شامل فولاد نرم و ضد زنگ،تنگستن، نیکل، برنج و آلومینیوم بکار می رود. لیزرها برای برش فلز ایده آلند چرا که برش های همواری با پرداخت روان تامین می کنند.

فلز برش لیزری می تواند وسیعا برای اجزا و اشکال ساختاری از جمله بدنه های ماشین، محفظه های تلفن همراه، چارچوب های موتور یا اشعه های پنل یافت شود.

چوب

این فرآیند برش را می توان با چوب استفاده کرد، با MDF و تخته سه لا توس از رایج ترین مواد انتخاب شده، زیرا می توانند در ورق های بزرگ تولید شوند. هرچه چوب سخت‌تر باشد، قدرت لیزر مورد نیاز بیشتر است، زیرا چوب‌های سخت متراکم به قدرت بیشتری نسبت به چوب‌های نرم‌تر مانند بالسا نیاز دارند.

چوب ماده مطلوبی است زیرا آن نقطه قوت و استحکام بدون هزینه فلزات دارد، هرچند از سوی دیگر، چوب ممکن است طی زمان پیچ و تاب خورده و خم شود مخصوصا اگر تحت فشار بالا قرار گرفته یا در محیط مرطوب استفاده شود. جدای برش، لیزرها اغلب برای حکاکی چوب با برنامه های CAD بکار می روند که برای ساخت طرحهای پیچیده دقیق استفاده می شوند.

مزایا

(فروش قوطی تبریز)

برش لیزری مزایای زیادی نسبت به سایر فرآیندها دارد، مانند کاهش آلودگی و کار آسان تر. دقت نیز می تواند با لیزرها بهبودهایی را مشاهده کند زیرا پرتو در طول فرآیند برش فرسوده نمی شود، در حالی که مواد نیز کمتر در معرض تاب برداشتن با برش لیزر هستند. لیزرها برش موادی را که ممکن است با استفاده از روش های دیگر دشوار باشد، فراهم می سازند

معایب

(فروش قوطی تبریز)

در حالی که مزایای زیادی وجود دارد، این فرآیند همچنین مترادف با مصرف انرژی بالا است. علاوه بر این، برش لیزری پلاستیک ها بخارات سمی ایجاد می کند که باید تهویه شوند – به خودی خود یک عمل پرهزینه است.

برش لیزری موثر به ضخامت قطعه کاری،ماده مورد برش و نوع لیزر کاربردی هم وابسته است . بدون مراقبت مناسب، موادی که قرار است برش داده شوند ممکن است بسوزند در حالی که برخی از فلزات تغییر رنگ می‌دهند، مگر اینکه از درجه لیزر صحیح استفاده شود. در حالی که برش پلاسما هنوز امکان برش ورق های ضخیم تر را نسبت به برش لیزری فراهم می کند، پیشرفت در فناوری لیزر به این معنی است که این شکاف در حال بسته شدن است، اگرچه هزینه های ماشین آلات هنوز هم می تواند بالا باشد.

شرکت فولاد تجارت میلاد تبریز عاوه بر خدمات برش لیزری ، فروش انواع قوطی و پروفیل در اندازه های مختلف را در سیاست های خود در تعامل بیشتر با مشتریان گرامی گنجانده است برای مشاوره و ثبت سفارش پبام خود را در واتس اپ ارسال کنید.