نبشی در تبریز  فروش نبشی در تبریز

مقطع نبشی چیست ؟ نبشی را می‌توان یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در ساخت و ساز سازه‌های اساسی و زیربنای مهم‌ترین تجهیزات نیازمند آهن دانست. اما آشنایی با این محصول در کاربرد و یا حتی عدم استفاده از آن بسیار حیاتی و مهم است. در این مطلب درمورد نبشی و اطلاعات ضروری درمورد آن صحبت خواهیم کرد.

به کدام مقطع فولادی نبشی می‌گویند؟

نبشی با نام پروفیل ال یا LNP هم شناخته میشود و در دسته پروفیل‌ها جای دارد. اما ویژگی ظاهری نبشی چیست ؟  این محصول در اصل پروفیلی است که دو ضلع آن به حالت عمود برهم قرار گرفته‌اند و بصورت تکی یا ترکیبی از آن با دیگر مقاطع در ساخت سازه‌های ساختمانی و عمرانی نقش حیاتی ایفا می‌نماید. توجه کنید که اصل بر عمود بودن ضلع‌ها بر یکدیگر است و ممکن است در نبشی‌ها با اندازه‌های نامساوی این حالت اتفاق بیافتد.

نبشی در تبریز کاربرد نبشی در تبریز چیست ؟

استفاده از این نوع مقطع آهنی با دلایل مختلفی با توجه به محصول نهایی مورد نظر، اتفاق می‌افتد که در زیر اصلی‌ترین کاربردهای نبشی را بررسی خواهیم نمود.

  • مقاوم‌سازی

پروفیل ال یکی از محصولات مقاوم در مقابل تنش‌ها و استرس‌های ساختمان است. هرچه نبشی به کار رفته بزرگتر باشد میزان تحمل فشار نیز بالا می‌رود به همین دلیل استفاده از آن برای پروژه‌های عظیم که وزن بالایی دارند بسیار ضروری است.

  • تکیه گاه

جالب است بدانید رایج‌ترین کاربرد نبشی در تبریز استفاده از آن به عنوان تکیه‌گاه قسمت‌های دیگر است برای مثال ساخت یک طاقچه به دلیل فرم و تحمل بار نبشی بدون کاربرد آن به خوبی اجرا نخواهد شد.

فروش نبشی در تبریز

  • تصالات

علی‌رغم توانایی منحصر بفرد و جزییات مهم در این مقطع، اما ممکن است پروفیل ال به عنوان جز اصلی به کار نرود و از آن برای اتصال دو محصول فولادی دیگر مانند پروفیل یا تیرآهن نیز استفاده نمود گرچه در این حالت می‌توان آن را قسمت اصلی ندانست اما در برخی موارد نبشی تنها و بهترین گزینه برای این اتصال به شمار می‌رود.

  • تزیین و زیباسازی

با توجه به تولید نبشی‌ها در سایز و ضخامت‌های مختلف و همچنین توانایی رنگ‌آمیزی آن‌ها، این سازه فولادی همواره از دید ناظران مخفی نبوده است. استفاده از آن در کف ساختمان، لبه مبل، کناره‌های یک پنجره و یا طاقچه نیز کم و بیش معمول به شمار می‌رود.

  •  چارچوب

مهم‌ترین دلیل کاربرد نبشی به صورت ترکیبی به عنوان چارچوب همان توانایی آن در تحمل فشار و بار زیاد است. به همین دلیل استفاده از آن در چارچوب درب یا ورودی‌های ساختمان یکی از متداول‌ترین گزینه ها برا سازنده است. فروش نبشی در تبریز

برش لیزری فلزات

برش لیزری سام

تماس با ما